Pagini

joi, 24 noiembrie 2011

pofta mare!

iata ce am gasit pe net... :)) e delicios si usooor de preparat.. :))

Blog culinar Penne alla vodka
Uitandu-ma in trecut peste seria de articole publicate pe acest site mi-am dat seama ca pastele sunt absente. Acest fapt m-a intrigat un pic, mai ales ca pastele reprezinta unul dintre alimentele mele preferate si incerc sa le consum cel putin odata pe saptamana in diverse combinatii.

Dintre toate combinatiile incercate de mine m-am oprit la "penne alla vodka", adica penne cu vodca. Recunosc ca am fost un pic intrigat la inceput de combinatie, dar am descoperit ulterior ca este o reteta foarte populara prin Statele Unite si Italia.

Introducerea fiind facuta, haideti sa facem o lista de cumparaturi: ne trebuie, evident, vodca. Aici incercati sa nu economisiti, cu cat mai buna vodca cu atat mai bun va iesi sosul (eu am folosit Absolut). Ne mai trebuie o conserva de rosii tocate, in care am bagat blenderul pentru ca nu am vrut bucati de rosii in sos. Am mai folosit o ceapa, trei catei de usturoi si 150 ml de smantana lichida (de 15% sau de 32%, cum va lasa sufletul). Nu as putea sa va spun cu precizie cam cate penne am pus, undeva pe la 250 de grame. Motivul pentru care folosim penne este ca sosul "adera" la asperitatile pastelor, ca sa nu mai pomenim de faptul ca... le umple.

Ca sa ne pregatim de gatit facem asa: punem vodca intr-o ceasca cam de 150 ml. Gustam un pic sa vedem daca e corespunzatoare. Tocam ceapa marunt, la un loc cu usturoiul. Mai gustam un pic de vodca sa vedem daca nu i s-a alterat gustul. Desfacem cutia de rosii si le desertam intr-un castron dupa care bagam blenderul in ele ca sa iasa un piure fin. Mai gustam un pic din vodca...

Pentru sos ne alegem o tigaie adanca sau un recipient in care se pun... putem sa adaugam ulterior si pastele. Punem la incins doua linguri de ulei de masline, pe flacara mica. Mai luam o gura de vodca. Cand uleiul s-a incins punem ceapa si usturoiul si le lasam sa se caleasca la foc mic pana cand ceapa se inmoaie si devine translucida, timp in care mai luam o gura de vodca.


Cand ceapa si usturoiul s-au calit, adaugam o cescuta de vodca (in jur de 150ml) si ridicam focul la moderat, asteptand sa se reduca vodca (trebuie sa scada cam la jumate). Mai luam o gura de vodca.

Cand alcoolul s-a redus la jumate adaugam piurelul de rosii si amestecam usooor, tot pe foc mediu.


Lasam totul sa fiab... firba... sa stea pe foc mic cat timp mai luam o gura de vodca. Punem pastele la fiert in apa colc... claco... cloocooot...tita in care am adaugat sare. Atentie!!!!! Trebuie sa le scoatem cand sunt aproaaaaaape fierte (adica aproaaaaaape al dnete... al deeeente). Mai luam o gura de vodca...

Cand pastele sunt aaaaaproape aldnete lasam focul mic la sos si adaugam smantana lichida la sosul de rosii si amestecam usor, luand o gura de vodca.

 Scurgem sosul de paste si le... nu... SCURGEM PASTELE si le adaugam peste sos, amestecand in continuu. Chstiaaa eee, ca acum pastele se mai fierb un pic si se umplu cu sos d-ala bun, din care mai luam o gura de vodcaaaa...

Dupa vreo 2-3 guri de vod... asta... dupa vreo 2-3 minute stingem focul si pregatim o fra..faaarfurieee in care punem pastele. Peeste ele radem praameezaaan proaspat si putem sa punem si ceva bsuioc. ...

16 comentarii:

  1. ...după care mai luăm încă o gură de vodcă...
    ...aşteptăm să se răcească... după o ultimă gură de vodcă, mai luăm una şi ne punem să mâncăm...
    mmm a fost bun!
    ceea ce merită sărbătorit... cu încă o...

    m

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) nu ma omor dupa paste, dar suna bine vodca :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Hello. Scuza-ma, dar nu inteleg ceva : " Recunosc ca am fost un pic intrigat la inceput " Cuvantul acela "intragat" ma nedumireste putin, sau mai bine zis acordul lui cu genul masculin. In rest, recunosc ca nu le am cu gatitul deci, nu am decat sa-mi imaginez ce buna a fost mancarea si sa sper ca la un moment dat voi intalni si pe cineva care sa o prepare "ca la carte" Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. mie nu-mi plac nici una ori alta, decat aici.. scrise atat de bine!!! :))

    siii.. cine spunea ca barbatii nu pot gati? ba, eu cred ca sunt cei mai buni bucatari, vezi bucataria frantuzeasca. asa ca, magic.. treci la treaba! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. eu sunt roman, inca...:) deci, unde sunt frantuzoaicele? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. inca? te gandesti sa-ti schimbi cetatenia, cumva?

    si nu am scris nimic despre frantuzoaice. de unde sa stiu eu daca stiu sa fiarba un ou, macar?

    bafta la cautare, insa! paris este incantator iarna si cel putin.. te poti alege cu experienta unei calatorii frumoase daca nu si cu o aventura.. romantica.

    :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Eee, ai vazut de ce zic "inca". Cine stie ce frantuzoaica voi intalni pe acolo. :) Sa inteleg ca ai fost iarna prin Paris, de sti cum este?

    RăspundețiȘtergere
  8. am vazut destule poze incat sa ajung la concluzia ca.. parisul, dar nu numai el.. este incantator in perioada iernii. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Eee, una este sa vezi in poze sau la TV si alta sa traiesti pe viu sentimentul. Sa inteleg ca iarna este anotimpul tau favorit?

    RăspundețiȘtergere
  10. Mmmm, inteleg, sunt atatea culori care se impletesc, e intradevar mirific anotimp. Daca ar fi fost sa fiu pictor, adevarul este ca cele mai multe tablouri cu natura le-as fi facut toamna. Mie unuia , sincer, imi plac toate anotimpurile, fiecare are farmecul lui pentru mine. Din pacate insa, vad ca in ultimii ani, toamna si primavara se tot micesc si sunt inlocuite de vara si iarna. Sa speram ca se va reveni la normal. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. ce bizar.. si eu mi-am dorit sa pot picta, dar cu talent. din pacate, nu il am asa ca ma razbun pe fotografii. poate am sa le postez si aici, candva..

    RăspundețiȘtergere