Pagini

joi, 1 decembrie 2011

care este filmul tau preferat?

  in ultimul timp am evitat filmele de dragoste. sau oricare altele care aveau cel putin o scena de acest gen. dar,  nu m-am putut abtine sa nu ma uit la breaking dawn part 1 din seria twilight..
  nu pot spune ca mi-au placut teribil de mult celelalte 3 parti dinaintea ei dar.. aceasta are ceva special. emotiile sunt scoase in afara intr-un mod mult prea evident ca sa nu le poti observa. profunzimea lor este socanta, chiar. te face sa te intrebi.. oare un om (personajul Bella, in acest exemplu), poate simti toate acestea? si sa ramana puternic? clipele de calm sunt inselatoare, tensiunea umple atmosfera, violenta este un cuvant cheie.. nu ai cum sa ramai impasibil urmarind firul actiunii. te conduce printr-un labirint al sentimentelor contradictorii si nu stii niciodata daca esti pe drumul cel bun. esti tentat sa te opresti ori sa intorci, ai impresia ca duci cu tine un bagaj de emotii mult prea greu ca sa poti continua.. 
  evident.. am fost tulburata, in final. clipa se fransese la jumatate.. lasand suspansul sa ma infioare..  asa ca, dorind sa ma linistesc putin, am ales sa revad apoi the lake house. 
  
   dintotdeauna am preferat filmele care pot trasa o paralela intre fictiune si realitate - sper ca m-am exprimat corect. e greu sa descriu in cuvinte ce vad in acest film, de ex.. the lake house. poate bariera timpului care impiedica indragostitii sa se intalneasca, sa-si traiasca dragostea. aflati la distanta de doi ani, unul traind in 2004 si celalalt in 2006,  reusesc, totusi.. sa tina legatura prin corespondenta. oarecum, pare simplu. se cunosc mai bine, astfel.. ajung sa-si doreasca ceva mai mult, apoi.. intervine timpul. asteptarea.. este frustranta. cuvantul : imposibil devine suparator, exista si impulsul de a renunta. si aproape ca renunta, pana cand soarta se hotaraste sa intervina. ca sa le aminteasca ca iubirea invinge orice.. chiar si timpul. 
  ultimele 10 minute din film le-am vizionat iar.. si iar.. incercand sa ma conving pe mine insami de frumusetea iubirii. de necesitatea ei in viata noastra. aproape ca am regretat, o clipa.. ca nu sunt eu pe acel ecran, in acea poveste. oricum, e prea frumoasa ca sa fie si adevarata. 
  
  ..aseara.. in drumul meu inapoi spre casa.. m-am contopit cu ceata ce umplea strazile aproape pustii.. am imbratisat in mine suflarea inghetata a vantului de iarna.. si mi-am dorit sa dispar in vreo bresa a timpului, in alta lume.. unde nu exista confuzii, ori durere.. si unde ma asteapta cineva, cu bratele larg deschise. calde si protectoare. doar pentru mine..
  si uite asa.. se scurg zilele in viata mea. una calda, alta rece.. nu reusesc sa gasesc un echilibru, nu singura. dar, le prefer asa decat  sa le schimb pe ceva care nu mi se potriveste. nu ma multumesc cu "iubiri" pasagere, cu obligatii sau fara.. flirtul exista doar in cuvinte. daca detectez o dorinta prea ardenta in ochii ori mainile cuiva.. ma apar cu ironie apoi cu absenta.. ceva de genul, "priveste, asculta dar nu atinge.. nu iti dori mai mult caci nu este nimic, aici, pentru tine".  as dori sa fiu inteleasa, si daca se poate.. sa nu fiu blamata. 
   raman cu filmul, e mai frumos.. si chiar nu-mi mai pasa daca asta e de bine ori de rau.
      

13 comentarii:

  1. Mi-a plăcut "Casa de lângă lac" (2006)... într-un fel sau altul se completează cu "Undeva, cândva" (1980). În al doilea film protagoniştii reuşesc să se întâlnească, de aceea cred că este undeva pe la "mijlocul" primului film, în care cei doi doar comunică peste timp...
    două momente din primul, mi-au rămas în minte... cel cu "unde vrei să-ţi aşez pomul de lângă fereastră?" şi cel când el o caută pe ea la o petrecere...
    Nu-mi aduc acum aminte dacă mai este vreun film de acest gen...
    Parcă ar mai fi, zic eu, "Deja Vu" (2006), cu Denzel Washington...

    Încă n-am văzut niciun film din saga "Twilight". Se pare că vor fi vreo 6 filme, până la urmă. Cred că le voi vedea atunci pe toate...

    M-ai făcut să revăd trailer-ul "Undeva, cândva"... dupăăă... destui ani...
    Este pe locul 23 în "30 Top romantic movies"...
    Apropo, aduci puţin cu Jane Seymour...

    m

    RăspundețiȘtergere
  2. este ciudat ca ai mentionat de "undeva, candva". in adolescenta eram obsedata de filmul asta. dar nu pentru ca mi-as fi dorit sa traiesc o poveste de dragoste asemanatoare, oh.. nu! prea dureroasa, de nesuportat. dar era frumoasa, chiar si asa..
    nu indraznesc sa-l revad, totusi.. :))

    de filmul "deja vu" nu imi amintesc, m-ai facut curioasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eee, asa vreau sa te vad Chrissy, optimista. Conteaza foarte mult sa incepi sa retraiesti, pentru ca apoi vei incepe sa iubesti din nou. Chiar daca aceasta retraire o incepi datorita filmului, o sa vezi ca, la un moment dat, viata bate filmul si povestile de dragoste din acele filme o sa ramana doar niste simple povesti, in timp ce povestea ta de dragoste se va transforma in realitate. Deci, traieste iubind ca sa poti iubi traind.

    RăspundețiȘtergere
  4. magic, am impresia ca esti un romantic incurabil! :)) si, probabil.. iubesti in momentul acesta, doar la indragostiti am observat genul acesta de exprimare.
    am vazut un film, doua.. m-au induiosat intr-o oarecare masura dar asta a fost atunci. nu am ramas in asteptarea iubirii, disperata sa o regasesc. barbatul pe care as putea sa-l iubesc nu exista. cum as putea indrazni, deci.. sa sper ca il voi intalni, intr-o zi..?
    sunt doar realista.

    RăspundețiȘtergere
  5. Poti spune ca i-ai cunoscut pe toti barbatii de pe lume ca sa poti afirma ca "barbatul pe care as putea sa-l iubesc nu exista" ? Sunt sigur ca , undeva, candva, o sa-l intalnesti. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. scrie-mi daca exista un barbat care sa fie sincer si loial. macar atat. si ma duc la el.

    fireste, e posibil sa nu se fi nascut inca.. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. am mai multe preferate, de diverse genuri. Imi place atat seria Star Wars cat si seria Harry Potter, asa cum imi place si Undeva , candva ca si Sweet November si asa cum imi place si seria de filme "comuniste" ale lui Sergiu Nicolaescu. Fiecare are farmecul lui, pe care, eu, intr-un fel sau altul, "il savurez". Promit c-o sa ma uit si la Casa de langa lac. Pare interesant.

    RăspundețiȘtergere
  8. si mie imi place sweet november. foarte mult. si harry potter, fireste.

    filmele lui sergiu nicolaescu au o calitate de exceptie, pe care putin o mai recunosc in zilele noastre. interesant!

    RăspundețiȘtergere
  9. ba nu, sa sti ca in cercul meu de prieteni este foarte apreciat Sergiu Nicolaescu. Adevarul este ca regizor ca el sau ca si Titus Muntean va fi greu sa se mai inalte vreounul prea curand. Acum sper sa nu se simta jignit cineva care apreciaza asa zise filme din zilele noastre pentru care regizorii nostrii au luat distinctii la Cannes sau la alte festivaluri, dar eu unul nu prea sunt fan al actualului stil de a face film. Mi se par foarte plictisitoare si foarte inchise, deprimante, pesimiste.

    RăspundețiȘtergere
  10. nu toate filmele noi sunt deprimante. dar cele care sunt.. stii doar ca sunt facute si pentru a trage un semnal de alarma asupra unei situatii, sperand ca cineva sa fie sensibilizat si deci, sa ia masuri pentru a schimba in bine acea situatie.

    RăspundețiȘtergere
  11. Din pacate, in ziua de azi, majoritatea sunt orbi si surzi, asa ca efectul va fi foarte redus. Iar cei care vor sa faca ceva, sunt din pacate oamenii marunti, care nu au nicio putere ( nici decizionala si nici monetara) , asa ca ceea ce pot face ei este doar sa ajute cu o vorba buna si eventual cu o imbratisare pe cei aflati la greu.

    RăspundețiȘtergere